tiistai 9. helmikuuta 2010

Helemikuuta.


huhhahhei, taas on reilu viikko mennyt ihan vilauksessa. Täälä oli toissa viikonloppuna maakuntahiihto-kilpailut. Emäntä päätti lähtiä näyttään mulle ihimisiä ja hinas mut jo ennen puolta päivää tärisevin käsin tuohon kylille. Tärisevin käsin siks, että se kotiutu sunnuntai-aamuna vasta kello 5 kotia!! Oli kuulemma ollu jossain kaverin kuorojamituksissa... venähti sitte taas. Silti se yllättävän pirtiänä nousi jo 9 jälkeen ylös ja tosiaan ennen puolta päivää oltiin jo liikenteesä. Tepasteltiin sinne kylille, ja olihan sielä vähän normia enempi nuita kakslahkeisia. Ihan kyllä kuuliaisesti jolokottelin emännän vierellä, ko se niin käski, mut kyllä mie välillä yritin silleen vaivihkaa nuuhkutella niitä ohikulkijoita kun menivät vaan tarpeeks läheltä. Ja varsinki ne pienemmät ihmiset oli kiinnostavia. En mie sitte kuitenkaan hirveitä jaksanu touhata, sielä hengattiin vähän aikaa ja sit köpsöteltiin takasi kotia. Kotimatkalla suoritin pari syvänmerensukellustreeniä katuojaan jossa oli puolimetriä lunta. Se oli ihan ratkiriemukasta ja saaliiksi sain muutamaan kertaan niistettyjä räkäliinoja. Ne on sitte ehkä maailman parasta herkkua!!! Mie RRRRRakastan räkäliinoja!! Emäntä ei kyllä ilahtunu mun löydöistä yhtään, vaan kielsi syömästä niitä. Varsinainen ilonpilaaja!

juu ja emäntä meni sit viime maanantaina takasi töihin sen sairaslomailun jälkeen. Mie olen täälä aikani kuluks touhunnu vaihtelevalla menestyksellä, oon taas askarrellupaskarrellu niitä hammastikkuja ja yks päivä huomasin että emäntä oli unohtanu laittaa pyykkikoneen pääälle. Tyhjensin sit ne likapyykit siihen lattialle sieltä koneesta, että se tajuais laittaa ne pyörimään kun kotiutuu. Haisihan ne kyllä vähän pahalle, en vihtiny sitten enempää niitä maistella...

Muuten kaikki ihan jees-mallillaan. Tänään oli treeni-ilta ja meitä oli hallilla kokonaista kolme koirakkoa. Oli kyllä mukavata kun oli tilaa temmeltää ja emäntä oli minuun tosi tyytyväinen ko en härvänny yhtään ja osotin edistymisen merkkejä paikallamakuussa. Siitä se oli ihan mega-häpi!! Ja muutenki olin muka erityisen kuuliainen. No, en viittiny paljastaa sille että se oikeesti johtu vaan niistä super-herkullisista lihapullista, mitä sillä oli mukana.. :D

eipä kai täsä sen ihmeempiä. Pari pikku "äksidenttiä" mulle on kyllä sattunu. Nimittäin, olin isännän kans yks ilta tossa takapihalla touhuamassa ja isäntä sit keksi alkaa pilkkomaan polttopuita. Siinä se kirveellä niitä paukutteli, ja mie pötkötin hangessa vähän matkan päässä kattomassa sen touhuja. Mutta enpä pötkötä kyllä ENÄÄ IKINÄ!! Sain siinä kölliessäni epähuomiossa halosta päähän!! Saamarin isäntä, sillä karkas se homma jotenki hanskasta ja se yks halon puolikas kalahti mua keskelle ottaluuta!! Voin kertoa että hieman SATTUI!! Vingahin ko mikäki yliäänikone ja juoksin nurkan taakse piiloon. Tästä lähtien kyllä kierrän isännän kaukaa ko sillä vaan on kirves kädesä, sehän on hengenvaarallinen olento!! Pitää muistaa kattoo tuon emännänki perään, ettei se vaan erehdy lähentelemään isäntää sillon ko se heiluu kirveen kans.. Ja sitte, emäntä tuumas jo hankkia mulle silimälasit ko mie kävelin yks ilta pahki lumihankeen! Ihan vaan epähuomiossa. Oltiin nimittäin tulosa emännän kans iltapaskalenkiltä ja toi naapurin rouva just kurvas autolla pihaansa. Mie käpöttelin ihan normisettivauhtia emännän vierellä kotia kohti, mut kiinnitin kaiken liikenevän huomioni siihen naapurin rouvaan. Ja niinhän siinä sitte kävi että tumpsahin siihen lumivalliin kopiks, minkä ne oli kasannu tienviereen. Tuuskahin kunnolla nenälleni ja emäntä nauro katketakseen. Reilua.

Tämmöstä mahtista mulle!!

1 kommentti:

  1. Moi Luka !
    Sulla on sitten hyvä kynä!Toi Matte aina lueskentelee mulle ja kertoo miten fiksuja lapsenlapsia mulla onkaan! Mulla on toinenkin tollanen "kirjoittelija" näissä lapsenlapsissa kuten varmaan säkin olet huomannut! Täytyy sanoo että vaikka jo olenkin eläkkeellä niin kummasti lämmittää nää teidän toilaillut :D) Niitä mäkin silloin nuorena tyttönä tein...nyt vaan nautin eläkepäivistä !
    Kerrohan sun "vanhemmilles" terkkuja meidän 2-jalkaisilta!
    Pidä lippu korkealla !
    Wauh, Wauh -terkut Buick-mummolta

    VastaaPoista