torstai 18. helmikuuta 2010

P-P-P-P-Pakkasta!


Hyi KAMALA! tulin just emännän kans ulkoa, ja siellähän vallan töppöset jäätyy! tai no, nyt ei ollu kuin -20, mut eilen aamulla oli -27.7 C. Meinas siinä jo usko loppua kesken ko ensimmäisen kerran nuuhkasin sitä ilmaa, härregyyd, räkäki meinas reikiinsä jäätyä. Emäntäki oli michelin-takkinsa, piippalakkinsa ja villahuivinsa kans ko lumiukko, ripsiä myöten jääsä. Ja minä raukka, raukkaparka sisäkoira, jouduin vain ulos ilman takkia ja kenkiä!! Aivan tajuttoman taukkia porukkaa joskus nuo ihmiset, eikö nyt voi tajuta että mulle tulee kylymä?! Emäntä kyllä mutisi sieltä villahuivinsa suojista että heti perjantaina kun sillä on vapaata se lähtee kahteleen mulle vaatteita. Ja varsin pikasesti mä kyllä sit ne pakolliset ulkohommelit hoidin, että ei sielä kyllä turhia kuuhisteltu.

Viikko on meillä mennyt kaikin puolin mukavasti. Sunnuntain käytiin noitten kakslahkeisten ystävien kesämökkityömalla saaressa. Jääsähän se meri tietysti oli, etten uimaan päässy, mutta pääsinpäs moottorikelkan kyytiin! Se oli eri jänskää hommaa se. Niillä oli semmonen reki kelkan perään, ja sielä mie emännän kans pönötin sen parin kilsan matkan. Aluks mulla vähän hirvitti, varsinki ne töyssyt, mut sit ku emäntä oli kuitenki ihan lunkisti ja piti musta kovaa kiinni etten tipu, niin mäkin vähän rauhotuin. Siellä mökillä oli kyllä kivaa. Sain leikkiä niitten lasten kans ja sainpa vähän nuotiolla paistettua makkaraaki! Oli kyllä tosi namia, toivottavasti mennään pian uudestaan.=)

Ja tiistaina oli perinteisesti treenipäivä. Paikalla oli mun lisäks vaan Baksi, että oli kyllä tilaa ja lääniä touhuta. Silti mie herpaannuin yhessä välissä, ja karkasin kesken seuraamisen Baksin perään. Baksiltaki meni siinä vähän pasmat sekasi ko mie säntäsin sen lähettyville, mutta silti me kumpiki toteltiin komentajiamme ja mieki siivosti lönkötin sit emännän luo takasi ko se mulle häjisään alko kiljua. Enkä siis käyny sen tarkemmin Baksia härnäämäsä. Sit ku nuo ihmiset alko puimaan sitä asiaa tarkemmin, ne huomas että se lelu jolla Baksi just sillon leikki, ko mä sen luo lähin, oli just samanlainen ko mun lelu. Kai ne teki siitä jonku johtopäätöksen että mie oisin muka sen lelun perään lähteny.. höpöhöpö, mä oisin vaan halunnu leikkiin mukaan!!! =)Emäntä oli kuitenki sitä mieltä että pitäs nyt keskittyä enempi tuohon häiriön alla treenaamiseen ja se aiko ens kerralla nakittaa jokaisen vuorotellen mulle häiriöks. Saa kyllä varata taskut täyteen lihapullia! Harjoteltiin sit Baksin kans myös näyttelyringisä juoksua ja vähän muutenki näyttelytouhuja. Me kun ollaan Baksin kans menossa Vaasan kv-näyttelyyn huhtikuussa. Emäntä ilmotti mut myös toukokuun Oulaisen ryhmänäyttelyyn. Kattoos miten poijjaan käy! Vaasaan päästiin vielä nuorten luokkaan, mut Oulaiseen luokka onki jo avoin. Huhhuh..

eipä mulla muuta. Odotan jännityksellä minkälaista toppavaatetusta tuo emäntä mulle huomena hakee. Koittakaa tareta!

Ja Buick-mummolle kiitos terkuista!

t. Luka - the - Lumimies

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti